loading...
foqolade
admin بازدید : 90 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

 امروزه با بالارفتن هزینه های سوخت و همچنین تمام شدنی بودن چنین منابعی و بالاخص اثرات زیست محیطی که خواهند داشت، بهره گیری از منابع طبیعی به منظور کاهش اثرات سوء و افزایش کارائی، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. چرا که توجه به چنین منابعی در حوزه های زیادی از قبیل صنایع کشتی سازی، خودرو سازی و … کاملاً مشهود می باشد. اما باید توجه داشت که استفاده ی گسترده از منابعی مانند خورشید، نیازمند تحقیقات و پژوهش های متعدد است تا استفاده از این مهم، به صورت چشمگیر در سالهای کنونی ملموس گردد. این پروژه، در واقع طراحی مدل یک قایق توریستی خورشیدی در مقیاس آزمایشگاهی می باشد و در جهت ساخت یک قایق کاتاماران در ابعاد واقعی تلاش می نماید. هدف از ارائه ی این پروژه ساخت یک قایق ۱۵ متری است که سیستم رانش آن مبتنی بر انرژی خورشیدی و باتری های هیدروژنی خواهد بود. انتظار می رود که این پروژه راه جدیدی در جهت ساخت شناورهای خورشیدی حاصل نماید.

 

 

لینک دانلود فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می باشد برای عضویت و توضیحات بیشتر کلیک کنید

 

 

admin بازدید : 210 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

گاز طبیعی فشرده (Compressed Natural Gas)، گازی است که به عنوان سوخت جایگزین در خودروها مورد استفاده قرار می گیرد و در مخازنی استوانه ای شکل با فشاری بالاتر از حدود bar 200 ذخیره می شود. مخازن CNG به چهار نوع تقسیم می شوند که شامل مخازن نوع اول (مخازن تمام فلزی)، مخازن نوع دوم (مخازنی با آستری فلزی تقویت شده با پوشش الیاف کامپوزیتی پیوسته پیچیده شده روی قسمت استوانه ای)، مخازن نوع سوم (مخازنی با آستری فلزی تقویت شده با الیاف کامپوزیتی پیوسته پیچیده شده کامل روی قسمت استوانه ای و قسمت های انتهایی) و مخازن نوع چهارم (مخازن تمام کامپوزیتی) می باشند. مخازن تمام کامپوزیتی دارای آستری از جنس پلیمر بدون درز بوده که تمام سطح بیرونی این لایه داخلی توسط الیاف شیشه، کربن و آرامید یا مخلوطی از آنها که آغشته به رزین است، پیچیده شده و این ساختار تمام کامپوزیت از سبک ترین انواع مخازن CNG می باشد. این مخازن با الیاف در جهات شعاعی و محوری تقویت شده و قابلیت تولید در ابعاد بزرگ تر و یا قطر بیشتر را دارند. روش های تولید آستری پلاستیکی به چهار روش تقسیم می شوند که شامل روش های قالب گیری چرخشی، قالب گیری تزریقی، قالب گیری اکستروژنی و قالب گیری دمشی (که خود به دو روش دمشی اکستروژنی و دمشی تزریقی تقسیم می شود)، می باشند. در مخازنی که با الیاف پیچیده شده اند، الیاف پیچی به دو روش پیچش تر و پیچش الیاف از پیش آغشته به رزین تقسیم می شوند. الگوهای الیاف پیچی نیز شامل الیاف پیچی محیطی، الیاف پیچی مارپیچی و الیاف پیچی قطبی می باشد. از مزیت های مخازن کامپوزیتی،   می توان به احتمال ترکیدگی کم آنها در حوادث، سبکی و استحکام بالاترشان نسبت به مخازن فلزی و عمری بالغ بر ۱۰۰۰۰۰ چرخه سوخت گیری نام برد.

 

 

 

 

لینک دانلود فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می باشد برای عضویت و توضیحات بیشتر کلیک کنید

 

 

admin بازدید : 1141 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

انتقال داده به صورت multi-hop در شبکه های VANET کاری است پیچیده، زیرا گره های شبکه (اتومبیل ها) بسیار متحرک بوده و به همین دلیل احتمال قطع شدن ارتباط بسیار زیاد است. یکی از روش های غلبه بر این مشکل استفاده از ایده carry-and-forward است، به این صورت که اتومبیل حامل packet ، آن را آنقدر حمل می کند تا اتومبیل دیگری وارد محدوده رادیویی آن شده و سپس packet به اتومبیل دیگر منتقل می شود. دلیل اهمیت این روش در خوش تعریف بودن پارامتر های مورد استفاده در آن و نیز خوب بودن منطق کلی حاکم بر کلیت روش می باشد. اما متاسفانه این روش نقایص و کاستی هایی دارد که  پیاده سازی عملی آن را دشوار می کند . شبکه های VANET زیرمجموعه ای از شبکه های MANET می باشند که میتوانند جهت ارتباط درسیستم های ITS مورد استفاده قرار گیرند این شبکه هامانند MANET ساختارخاصی نداشته و درآن نودها تشکیل دهنده شبکه خودروهای درحا ل حرکت هستند تصمیم راننده سرعت بالا و حرکت مداوم خودروها خصوصیات منحصربفردی را دراین شبکه ها ایجادکرده است بنابراین مسیریابی برای انتشارداده ها دراین شبکه ها مساله ای اساسی است مسیریابی دراین شبکه ها خود به چنددسته تقسیم می شوند که یکی از مهمترین آنها مسیریابی مبتنی برمکان می باشد پروتکل مسیریابی GPSR از پروتکلهای پیشتاز درشبکه های مبتنی برمکان می باشد

 

 

 

لینک دانلود فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می باشد برای عضویت و توضیحات بیشتر کلیک کنید

 

 

admin بازدید : 60 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

انسان از آغاز آفرینش تا کنون به دنبال پیشرفت و تکامل در امور خویش بوده است و همیشه کاری را می گزیده که کمترین هزینه (چه از نظر اقتصادی و چه از نظر زمانی و …) را طلب کند . با انقلاب های صنعتی در جهان و پیشرفت های شگرف در زمینه های متفاوت شاید حالا معنای ضرب المثل دیرین و شیرین ایرانیان بیشتر قابل تفهیم باشد ( وقت طلاست ) . زمانی شاید به نظر نمی رسید که آدمی برای ارتباطات ، حمل و نقل و خیلی موارد دیگر هزینه ای را بپردازد تا در وقتش صرفه جویی کند اما اکنون این زمان فرا رسیده است و ابزار و ادواتی که در فهم بشر نمی گنجید امروزه از لوازم اجتناب ناپذیر زندگی او به شمار می رود که یکی از این ماشین ها و ابزار آلات “لیفت تراک” است . نگاره پیش رو شرحی بر این ماشین و گزارشی اجمالی  از دوره کارآموزی چند روزه ی گذرانده شده ی اینجانب در کارگاه تولیدی صنعتی ماهان لیفت تراک است.

 

لینک دانلود فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می باشد برای عضویت و توضیحات بیشتر کلیک کنید

admin بازدید : 74 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده‌های نفتی از سال ۱۳۵۸ آغاز نموده و هم اکنون حدود ۲۲ ٪ از فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می‌نماید. ایـن شرکت در منطقه‌ای با مساحت کل ۳۴۰ هکتار و دارا بودن فضای سبز به مساحت ۵/۱۱۴ هکتار، در شمال غربی اصفهان واقع شده‌است. ظرفیت تولید این پالایشگاه هم اکنون ۳۷۵ هزار بشکه در روز است. این شرکت در سال ۱۳۸۶ مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی قرار گرفت و با عرضه سهام آن در بازار بورس، به بخش خصوصی واگذار شد . نفت خام مورد نیاز شرکت پالایش نفت اصفهان از حوزه نفتی مارون، در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز، از طریق ۷ ایستگاه تقویت فشار و با خط لوله‌ای به طول ۴۳۰ کیلومتر تأمین می‌گردد. آب خام مورد نیاز پالایشگاه از رودخانه زاینده‌رود و از طریق تأسیسات آبرسانی درچه در۲۷ کیلومتری پالایشگاه تأمین می‌گردد. از میان واحدهای عملیاتی آن می‌توان به واحدهای تقطیر در جو، تقطیر در خلاء، تولید گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تولید هیدروژن و آیزوماکس (هیدروکراکینگ) اشاره کرد. راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی بندرامام (ره)، اعزام گروه‌های تعمیراتی جهت کمک در تعمیرات اساسی سایر پالایشگاه‌ها توسط متخصصان این واحد انخام گرفته‌است .

 

لینک دانلود فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می باشد برای عضویت و توضیحات بیشتر کلیک کنید

 

 

admin بازدید : 74 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

 در این پروژه هدف ساخت یک ربات فوتبالیست میباشد که با استفاده از سنسور مادون قرمز قادر به تشخیص توپی فلزی است. کلمه ربات مانند کلمه ماشین ، کلمه ای کلی است و به چند مورد خاص محدود نمی شود .بازو های رباتیک صنعتی ، ربات های کنترل چاه نفت ، یخچال های خانگی ، آسانسور ها ، اسباب بازی کودکان ، هواپیما های بدون سرنشین ، سیستم های دفاع ضد موشکی ، پرینتر ها ،  دستگاههای تراش خودکار ، نوشابه پرکن ها ، بطری شمار ها و … فقط نمونه هایی از بی نهایت انواع ربات می باشند . ربات ها آنقدر گسترده اند که امروزه بدون آن ها زندگی ناممکن است .  در مهندسی منظور از ربات ، ربات های صنعتی می باشد . تعریف امروزه ربات از نظر  مردم وسیله ای است که اعمالی هوشمند شبیه انسان انجام می‌دهد در حالی که فرهنگ وبستر ربات را این‌گونه تعریف می‌کند:”یک دستگاه یا وسیله خودکاری که قادر به انجام اعمالی است که معمولا به انسان‌ها نسبت داده می شود و یا مجهز به قابلیتی است که شبیه هوش بشری است”.

 

لینک دانلود فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می باشد برای عضویت و توضیحات بیشتر کلیک کنید

 

 

تعداد صفحات : 8

درباره ما
تنها با پرداخت مبالغ زیر، میتوانید به طور کامل از امکانات سایت بهره ببرید قیمت : 3,000 تومان با تشکر از سایت xproje.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 371
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 94
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 200
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,274
  • بازدید ماه : 3,651
  • بازدید سال : 22,062
  • بازدید کلی : 109,110
  • کدهای اختصاصی